Pakkohan se oli testata aavikkohotelli, kun kerta aavikolla asui. Eid vapaiden satuttua kohdalle, varasimme kolmeksi yöksi Banyan Treen aavikkohotellin Ras Al Khaimahin kupeesta. Ajomatkaa Dubaista Ras Al Khaimahiin on vain noin 110 kilometriä, joten se sopi paremmin kuin hyvin staycation kohteeksi. Itse hotelli on kaukana Ras al Khaimahin ”keskustasta”, nimensä mukaisesti keskellä aavikkoa. Banyan Tree ketju oli meille entuudestaan tuttu, sillä olimme asuneet pariin otteeseen heidän Bangkokin hotellissa ja tykänneet, paljon.

Keskeltä aavikkoa löysimme majapaikkamme Banyan Tree Al Wadin. Hotellin puitteet olivat upeat. Naapurina on vain aavikkoa ja antilooppeja laumoittain.

HUONEET

Pääsimme golfkärryn kyydissä oikean villan eteen. Villa oli taattua Banyan Tree laatua, erillisella olohuoneella, yksiön kokoisella kylppärillä ja omalla uima-altaalla varustettu. Huone on väärä sana villalle, jossa riittää mukavasti tilaa. Iso plussa kunnon kokoisesta vaatehuoneesta, johon sai matkakassit ja tavarat piiloon. Banyan Treen kylpyhuonetuotteet tuoksuvat ihanalle ja niitä on tarjolla isoissa kivisissä annostelupurkeissa. Ainut pieni miinus huoneelle tulee lastensängystä, joka oli halpa matkasänky. Bangkokin Banyan Treessä oli kunnon puinen, kaunis lastensänky, joka mielestäni kuuluisi 5* varustukseen. Oma allas oli tietty aika pop ja pidimme myös arabia/marokkotyylisistä sisustuselementeistä.

Banyan Tree 3Banyan tree 1DSC_0074image

RAVINTOLAT

Ensimmäisenä iltana laiskuus iski ja saatuamme pojan nukkumaan, tilasimme hotellin thairavintolasta huonepalvelusta green curryt ja phad thait. Ruoka oli maukasta ja nätisti aseteltu.

Aamuisin kävelimme hiekkateitä pitkin aamupalalle Al Waha ravintolaan. Poika sai sen verran hyvää ohrapuuroa, että jouduin itsekin tilaamaan seuraavana aamuna samanlaisen. Aamiainen oli erinomainen ja pieneltä a la carte listalta sai tilata mm. herkullisia, paistettuja lettuja. Aamiaisravintola oli tarpeeksi suuri, eikä meidän tarvinnut jonottaa yhtenäkään aamuna, vaikka hotelli oli viimeistä villaa myöten täynnä. Tosin, emme olleet ehkä liikkeellä aamiaissesonkiaikaan eli 9-10 vaan hieman aikaisemmin.

Viimeiseksi illaksi olimme varanneet pöydän hotellin Safran-ravintolasta, jonka terassilta oli upeat näkymät aavikolle. Ruoka oli aika keskivertothaikkua, mutta ihan mukiinmenevää näkymän kera. Tilasimme myös lounasta ja illallista huonemenusta. Ruoat tuotiin nopeaa, vaikka Tripadvisorin kommenteissa oli varoiteltu huonepalvelun kestävän.

Banyan tree

Banyan Tree 4Banyan Tree towerDSC_0363

HOTELLIN PALVELUT

Banyan Tree Al Wadi ei tarjoa yhtä paljon palveluita, kuin monet suuret 5* resortit. Päivät köllöteltiin lähinnä omalla altaalla. Hotellilla ei ainakaan silloin vielä ollut yleistä allas-aluetta, jota ehkä olisi kuitenkin kaivannut. Teimme myös tuttavuutta lastenklubiin. Poika viihtyi klubissa hienosti ja ohjaajat olivat todella päteviä. Yhtenä iltapäivänä pyysimme huonepalvelusta pyörät, pyöräilimme ihastelemaan läheisen tallin heppoja ja sudimme hiekkateillä. Olisin mielelläni kokeillut ratsastusta aavikolla, mutta tällä kertaa jäi testaamatta.

Banyan Tree on tunnettu laadukkaista spa-hoidoista ja moni Banyan Tree hotelli on voittanut Spa-palkintoja. Olin varannut meille molemmille aromaterapiahieronnat. Hierojatyttöni, thaimaalainen Yinko keskittyi selän jumikohtiin ja vaikka seuraavana päivänä muistona oli pienet mustelmat, selkäjumi katosi sen siliän tien eikä ole tähän mennessä tullut takaisin. Spa-hoito tehtiin omassa sviitissä, jossa oli omat pukeutumishuoneet ja suihkut. Span pienestä kaupasta oli pakko napata mukaan Thai Chamanard tuotteita, jotta kotiinkin saa Banyan Treen nimikkotuoksua. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt, kun huomasin, että näitä tuotteita saa nykyään tilattua myös Banyan Treen omilta sivuilta kotiin. Spa ansaitsee ehdottomasti suitsutusta.

PALVELU

Palvelussa mentiin hieman metsään. Bangkokin Banyan Treessä palvelu on aina ollut topnotch ja tottakai odotan samaa laatua myös muissa ketjun hotelleissa. Ohessa pari esimerkkiä palvelun tökkimisestä:

• Saapuessamme hotellille n. kello 18 illalla, villassamme ei ollut lastenvuodetta pyynnöstä huolimatta. Vastaanoton lady pyysi huonepalvelua tuomaan sellaisen. Puolen tunnin päästä kyselin sängyn perään. Kolmen puhelinsoiton ja puolentoista tunnin jälkeen sänky ei vieläkään ollut tullut. Tässä vaiheessa alkoi nyppimään, kun yrität laittaa väsynyttä lasta nukkumaan ja kello lähenee kahdeksaa.
  • Huoneesta puuttui sekä minibaarihinnasto, että hotellikirja. Vasta, kun huonepalvelun äijä itse tuli toteamaan tilanteen, hän uskoi, että kirja ja hinnasto oikeasti puuttuvat (minua ei siis uskottu puhelimessa).
  • Kysyimme vapaiden polkupyörien perään ensimmäisenä päivänä. Puhelimessa luvattiin tsekata tilanne ja palata asiaan. Kukaan ei koskaan soittanut takaisin. Pyörien saaminen vaati seuraavana päivänä taas puhelinsoittokierroksen.
  • Check out otti todella kauan, varmaan pisimpään mitä olemme missään hotellissa odottaneet. Vapaaehtoisia lahjoitusmaksuja oli laitettu laskuun kysymättä lupaa.

Asiantuntevaa ja ystävällistä palvelu sen sijaan oli aamiaisella, lastenklubissa ja kylpylässä.

imageimageBanyan Tree 6DSC_0116Banyan Tree 5

Vaikka hotellin palvelu tökkikin, voisin mennä Banyan Tree Al Wadiin jo pelkästään upeiden maisemien, puitteiden ja hyvän spa-kokemuksen takia. Mielettömintä olivat eläimet, joita kuljeskeli hotellialueella laumoittain ihan vapaasti. Destination LOMA antaa Banyan Tree AL Wadille 4,5*, upeat puitteet, mutta palvelussa paljon parantamisen varaa. Ohessa vielä plussat ja miinukset koottuna:

+ Upeat puitteet. Auringonlasku aavikolla on kokemus.

+ Hieno, iso villa. Sopii hyvin perheille, erillisen olohuoneen ansiosta.

+ Loistava spa

+ Erinomanen lastenklubi ja hyvät ohjaajat.

– Palvelu ei yllä normaalin Banyan Tree/5* tasolle.

– Yleinen uima-allasalue puuttuu.

One response to “Banyan Tree Al Wadi–Aavikkohotelli, RAK”