Jos hotellissa on Amouagen kylppärituotteet, voiko hotelli olla huono? Ei minun mielestäni. Asuimme Dubain reissun kaksi viimeistä yötä Business Bayssä Steigenberger ketjun hotellissa, kaukana tutuksi tulleista alueista. En ole koskaan mieltänyt Business Baytä lapsiystävälliseksi kohteeksi ja rehellisyyden nimissä lasten kanssa Marina, JBR ja palmu toimivat paremmin, mutta hotelli palveli meitä silti hyvin sen pari yötä, jotka siellä asuimme.

HUONEET

Olimme ottaneet perushuoneen emmekä lähteneet upgraidaamaan sitä mihinkään. Maksoimme kolmen hengen huoneesta 130€ aamiaisella, mikä Dubain hotellihinnoissa on jo suorastaan halpa. Huone oli tyylikkäästi sisustettu ja siitä jäi eritoten mieleen Steigenberger hotellikirja, jota oli kiva lueskella ikkunan edessä olevassa nojatuolissa. Näkymät meidän huoneesta olivat uima-altaalle ja rakennustyömaalle eli ei mitenkään kehuttavat, ottaen huomioon, että yleensä Dubain näkyvät ovat aika hulppeat. Kylppäristä löytyi kylpyamme ja ihanat Amouagen kylpytuotteet.

Huoneesta löytyi kaikki hyvän hotellin merkit eli kylpytakit, slippersit, kahvimasiina, turvalokero ja ilmainen, toimiva WIFI. Huoneen koko oli aika perus. Lasten kanssa matkatessa tuo kaksi yötä (tai meidän tapauksessa puolitoista yötä) oli ihan maksimi tämän kokoisessa huoneessa. Jos olisimme olleet kaksin, mutta pidemmällä reissulla, olisin varmaan ottanut vähintään junior sviitin.

HOTELLIN TILAT JA SIJAINTI

Ala-aulassa, joka oli sisustettu tyyliin sopivaksi kävi lähes koko ajan aikamoinen kuhina. Porukkaa tuli busseilla, mikä viittaa siihen, että hotelli on varmaankin käytössä aika monella saksalaisella matkanjärjestäjällä. Hotellin edusta on vaatimaton ja aika ahdas, hotellia kun kuitenkin mainostetaan viiden tähden hotellina.

Uima-allasalue oli viihtyisä ja mekin polskimme siellä molempina päivinä. Altaan lisäksi alueelta löytyi jacuzzi. Miinuksena sanottakoon, että alue oli joka päivä täyteen ammuttu ja aurinkotuoleja oli melkein mahdoton saada. Olin jotenkin kuvitellut, että hotelli on enemmän business-matkustajien suosiossa, mutta katin kontit (ei siis business bayn nimestä vaan juurikin hotellin tyylistä ja sijainnista johtuen), täällä valtaosa matkaajista oli ihan peruslomalaisia.

Hotellin Spa, joka mainosti itseään Thalgon ja Baborin tuotteilla jäi valitettavasti ajan puutteen takia testaamatta, mutta sellainenkin siis löytyi. Suosittelen seuraamaan hotellin nettisivuja, siellä oli jos jonkinmoista aktiviteettia ja ohjelmaa tiedossa.

Hotellista onnistuu kävelemään noin vartissa Dubai Malliin, mikä on aina plussaa Dubain ruuhkiin tottuneille. Muuten ympärillä ei hirveästi ole ihmeteltävää. Viereisestä talosta löytyi pieni supermarket.

RAVINTOLAT JA BAARI

Meidän hintaan kuului aamiainen, joka oli juuri sellainen kuin hotellin viralliset tähdet antavat olettaa. Erikoiskahvit kuuluivat hintaan ja eggs benedict maistui. Kävimme myös yhtenä iltana saman Bayside ravintolan buffetissa, joka oli rehellisyyden nimissä rahan tuhlausta.

Sen sijaan hotellin Brothaus Bakery and Bistro oli tosi kiva sekä ilmapiiriltään, ruoaltaan, että hinnoiltaan. Kannattaa ehdottomasti mennä pääravintolaa mielummin syömään sinne. Istuimme iltaa hotellin Backyard baarissa, joka on kekseliäästi sisustettu. Secret Garden alueella tuli testattua myös naisten ilta. 100 dirhamilla sai mezetyylisen lautasen ja rajattomasti valittuja juomia. Meno oli hiljaista, jos on tottunut Dubain suosituimpiin naisteniltoihin, mutta eipä se meitä haitannut. Nautimme kivoista Burj Khalifa näkymistä ja frozen margaritoista.

PALVELU

Palvelusta voisi sanoa, että vähän hit and miss. Palvelu Brothausissa oli hyvää, mutta Baysidessa ja Secret Gardenissa hidasta. Huonesiivooja oli oikein ystävällinen. Check in hoitui sutjakkaasti, mutta check out oli jäätävä floppi ottaen huomioon hotellin taso. Typerästä lentoajasta johtuen, jouduimme kirjautumaan hotellista ulos keskellä yötä ja lähtemään lentoasemalle.

Enpäs olisi uskonut, että yhdeltä yöllä joutuu jonottamaan syntisen kauan. Tämän lisäksi meiltä oli veloitettu ylimääräinen lisävuode, jota meillä ei ollut ja olimme maksaneet kolmesta hengestä joka tapauksessa. Poika tiskillä kerkesi jo veloittaa summan kortilta ja tarjosi sitten hyvityksenä käteistä. En suostunut siihen, koska mitäpä sitä enää dirhameilla tuossa vaiheessa tekisi vaan pyysin korjata transaktion kortille. Laskua pyöriteltiin ympäri ämpäri ja aina välillä hän onnistui korjaamaan sen osittain muttei kokonaan. Siinä menikin sitten sen verran aikaa, että tuli jo kiire kentälle.

Vaikka Steigenberger hotellissa palvelu ontui ja ihan kaikki ei mennyt nappiin jäi siitä silti ihan ok fiilis. Toista kertaa en hotelliin menisi, sillä Dubai on täynnä upeita 5 tähden hotelleja, mutta suosittelisin Steigenbergeriä nuorelle parille, joka haluaa vähän enemmän tasoa, mutta ei ole valmis maksamaan siitä Dubain normaaleja hintoja. Hintaansa nähden Steigenberger Dubai oli ihan kelpo hotelli ja pienillä palvelumuutoksilla siitä tulisi erittäin hyvä.

Destination LOMA antaa Steigenberger Dubaille 4,3 tähteä. Ohessa vielä hyvät ja huonot puolet koottuna:

+Tyylikäs hotellihuone

+Amouagen kylppärituotteet ansaitsevat oman mainintansa

+Kiva allas-alue, jonka Swim and Tonic baarista sai hyvää pikkupurtavaa

+Nuorekas ilmapiiri olematta äänekäs

– Huono check out kokemus

– Palvelu vähän sinne sinnepäin

-Ahdas sisääntulo, ei ihan tähtien tasoa

 

Leave a comment

Trending