Lokakuun syyslomahotelliksi valikoitui Atlantica Mare Village Kissonergassa. Saavuimme hotellille suoraan kentältä myöhään illalla. Vaikka olimme olleet Pafoksessa ennenkin ja ajaneet sinne suoraan kentältä, ohjasi navigaattori meidät aivan ihme reittiä, Kissonergan kylän läpi. Kerran jouduttiin tekemään u-käännös, kun tie loppui kesken, mutta pienten mutkien jälkeen päästiin perille. Parkkipaikka löytyi helposti hotellin pihalta.

PERHEHUONE MERINÄKÖALALLA

Tyylikkäissä huoneissa ei ollut pahemmin napisemista. Perhehuoneessa oli ihanasti tilaa ja pojilla oma, sermillä erotettu osa. Tilaa oli varmaankin noin 40 neliötä. Huoneessa oli muhkeat sängyt, siistit petivaatteet ja paljon tyynyjä. Kylppärissä oli sadesuihku ja hyvät kylpytuotteet. Parasta huoneessa oli kuitenkin tilava parveke hienolla merinäköalalla. Partsilla tuli vietettyä monta ihanaa tuntia, kirjaa lukien ja auringonlaskua ihaillen. Parvekkeelle mahtui oikeasti koko perhe muutakin kuin vaan kääntymään. Kuvat eivät anna kunniaa huoneille, sillä ne napattiin keskellä yötä, pimeällä, saapumisen jälkeen. loppuloman huone oli enemmän tai vähemmän räjähtäneen näköinen. Perhematkailijan realiteetteja.

Meidän huoneen alapuolella oli uima-altaallisia huoneita, joista oli suora pääsy rantabulevardille. Lisäksi hotellilla on tarjolla erillisen makuuhuoneen sisältäviä isompia huoneita, joissa ei kuitenkaan neliöitä ollut montaa perhehuonetta enempää. Mielestäni tuo perhehuone olisi ollut vallan hyvä, jopa kahden viikon reissulle. Normihuoneissakin luvataan tilaa 28-30 neliötä, joten ei huono valinta esim. pariskunnalle.

ALL INCLUSIVE

Hotellilla oli teemaravintoloita, mutta oltiin jotenkin saamattomia varausten kanssa ja täten saatiin aina vastaukseksi eioota. Jos mielit näihin ravintoloihin syömään, kannattaa olla aamulla skarppina, kun varausslotit aukeavat. Kahdelle henkilölle noita slotteja olisi saanut helpommin, mutta perheille vähän huonommin. Hampurilaisravintola The Burger Club olisi kiinnostellut. Splash Park Snacks baari oli meillä ahkerimmin käytössä. Sieltä sai pikkunälkään mm. kalamarirenkaita, frappeja ja jäätelöä. Huoneen numero kysyttiin tilattaessa. Vettä sai noutaa itse automaatista.

Lounaan ja illallisen söimme yleensä Al Mare buffetravintolassa. Lapsille oli oma osionsa, joka meidän 5-v ruokanirsoilijan kanssa oli helpottava tekijä. Ehkä olisin kaivannut vielä enemmän kyproslaisia herkkuja ja laajuutta valikoimiin, mutta kyllä sieltä aina jotain mielekästä löytyi. Aamupala oli linjassa hotellin tähtien ja hinnan kanssa. Mare Village ei kuitenkaan noussut kärkisijoille All Inclusive ruoaltaan, menee sinne keskikastiin. Ehkä tuo ruokamaailma olisi avartunut enemmän, jos olisi päässyt kokeilemaan niitä teemaravintoloita.

ALLASALUEET JA OHJELMA

Hotellin allasalueet ovat viihtyisiä ja vapaa-ajan ohjelma monipuolista. Tämä olikin yksi suurimmista syistä, miksi valitsimme Mare Villagen hotelliksi. 5-vuotiaan mielestä hitti oli vesiliukumäillä höystetty allasalue ja perusleikkipaikka. Lastenkerho löytyi, muttei käyty edes katsomassa sitä sisältä. Monet näyttivät viihtyvän myös siellä. 11-vuotiaan mielestä parasta oli futiskenttä, sieltä saadut ystävät (joiden kanssa pidetään edelleen yhteyttä) ja kaiken maailman vapaa-ajan ohjelma futisdartsista silent discoon. Hotellissa oli myös suomenkielinen TUIn vapaa-ajanohjaajatyttö, jonka nimi on kadonnut muistista. Pingispöytä oli pojilla myös kovassa käytössä. Pingis varataan respasta aina tunniksi kerrallaan ja sieltä saa myös pallon ja mailat.

Yhdeksi päiväksi varasimme 80€lla loungetuolipaikan privaatti altaalla, kun ei jaksettu varailla pääaltaalla aurinkotuoleja seitsemältä aamulla. Hintaan kuului hedelmälautanen, kuohuvapullo, rantasandaalit ja ylimääräisiä herkkuja. Me nautimme, vaikka joutui pulittamaan hieman extraa. Aurinkotuolit varattiin täyteen aamulla jo seiskan pintaan, mistä pieni miinus. Allas-alue ja aurinkotuolien määrä vaikutti jotenkin pieneltä hotellin muuhun kokoon nähden. Noin 100 metrin päässä pääallasalueelta oli pieni rantapoukama, jossa oli hotellin rantabaari ja muutamia rantatuoleja.

Urheiluintoilijoille löytyi kuntosali. Tenniskenttä löytyi samasta paikasta futismaalien kanssa. Hotellilla oli paljon urheilullista ohjelmaa myös aikuisille. Sisä-allas Spa-alueen vieressä oli täynnä lapsia, sillä ulkoaltaiden vesi oli jääkylmää. Kylpylässä olisi ollut tarjolla hoitoja, muttei keretty testaamaan niitä itse. Iltaohjelmaa riitti joka illalle. Lasten disko oli Atlanticassa tasokas, samoin muu ohjelma. 5-v antoi viisi tähteä Bamselle sekä Popstars showlle. Vanhempi hinkui lavalle ja pääsi taikurin avustajaksi.

MUUTA MUTINAA

Asuimme edellisellä Kyproksen matkalla Atlantica So White Club resortissa, joka oli aika floppi hotelliksi, joten olin hieman jännittynyt varatessani uudestaan samalta ketjulta. Mare Village suoriutui ennakkoluuloista poiketen hyvin. Yleiset tilat ovat tyylikkäitä ja kirjautumisproseduurit hoituivat hetkessä. Palvelu oli ystävällistä ja toimivaa kautta linjan.

Sijainti on kaukana kaikesta. Vastapäätä löytyi pienehkö supermarket (joutuu ylittämään tien), mutta kävelyetäisyydellä ei ole pahemmin muuta. Tämä ei tullut itselle yllätyksenä ja sitä varten oltiinkin vuokrattu auto koko ajaksi. Tehtiin tarvittavat juoma/ruoka/rantaleluostokset Pafoksella Kings Avenue Mallissa, joka oli tuttu aiemmilta kerroilta. Aiemmilla reissuilla ollaan kierrelty myös nähtävyyksissä ja Pohjois-Kyproksella.

Kaiken kaikkiaan Atlantica Mare Village palveli meitä erittäin hyvin. Onnistunut loma, vaikka vain löhöiltiin. Destination LOMA antaa Atlantica Mare Villagelle 4.3 tähteä. Ohessa vielä plussat ja miinukset pähkinänkuoressa.

+ Huikean hyvä entertainment tiimi ja paljon ohjelmaa kaiken ikäisille.

+ Huoneet tähtien tasoa, ajattoman tyylikästä ja hieno merinäköala.

+ Hyvät fasiliteetit.

+ All Inclusive toimi hyvin.

-Ruokapuoli jätti toivomisen varaa.

-Jääkylmä altaiden vesi ja rasittava aurinkotuolien varausrumba.

2 responses to “Atlantica Mare Village Paphos”

1. Kieltämättä oikein kivalta näyttävä huone parvekkeineen ja hotellin uima-alue näyttää myös hienolta. Ja loppujen lopuksi plussat näyttivät ylittävän selkeästi miinukset, joten varsin hyvältähän tuo kuulostaa kaiken kaikkiaan!

1. Juuri näin, oli yksi niistä hotelleista, joissa luvatut tähdet toteutuivat eli sai sitä mistä maksoi. Hyvin toimi asiat ja kaikki oli mukavan freessiä.